HTML

Bejegyzések


Lecsó

2009.03.18. 13:56 :: e-Vita

Kedves Olvasóm!

(Hm. Most villant belém, hogy a "Kedves Olvasó" rövidítve: K.O.. Ezen jó lenne kissé elmélázni. Majd egyszer. Talán.)

Bizony régóta hiányoltuk egymás társaságát.
Azt nem tudhatom, hogy veled mi van, de hogy nálam a zajlások tömött sorokban meneteltek, menetelnek (át rajtam), azt talán joggal kijelenthetem.

Ilyen nagy kihagyás után azt se tudom, hol kezdjem.
Már egy ideje ezen dilemmázom.
Kezdjem-e, vagy folytassam?
És ha igen - melyiket?
Melyik szálat vegyem fel?
Melyiket előbb, melyiket később?
No és: hogyan mondjam el neked, amit el lehet...? Mert szó az van, és rengeteg.
Ami hallgatásom alatt összegyűlt.
Tömérdek blogbejegyzés (kasztnyelven: post) témájában gázolok térdig.

Nehéz kérdés. Mit nehéz kérdés! Megválaszolhatatlan kérdések!
De, Kedves Olvasóm, talán ismered a(z egyik) hitvallásomat: csak a lehetetlent érdemes megcélozni - abban van az igazi kihívás.

Ezért hát itt vagyok.
Vegyük eszközül a józan paraszti észt: a történteket utólag, időhűen, sorban lehetetlen elmesélnem.
Egyetlen módnak van realitása: "in medias res". Magyar fordításban: "belecsapni a lecsóba"*. És majd menetközben időnként a korábbi történeteket beleszövöm a blog folyásába. (Talán kicsit képzavarba jöttem, de engem ez nem zavar.)

Tehát, Kedves Olvasóm, ismét együtt a fedélzeten. Vitorlák fent, szél(vihar) kint, egy hajóban evezünk, bár nem biztos, hogy egy irányban. De milyen unalmas is lenne úgy. Hát nem?

Mindenesetre prompt megosztom veletek legfrissebb élményemet:

Kinézek az ablakon.
Ragyogóan süt a nap.
Felhőt se látok.
És, esik a hó.
Ma: 2009.03.18.
Hány éves a kapitány?

___________________________________________________________________
* Örömmel venném, ha egy hozzám hasonlóan nyelvmániás Kedves Olvasó segítene megtalálni e lecsós szólásmondás eredetét - én egyelőre Google mesterrel karöltve még nem lelem.

 

13 komment

Címkék: blog

A bejegyzés trackback címe:

https://e-vita.blog.hu/api/trackback/id/tr941009710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1./ e-Vita hiányoztál..! Kis szigetemről naponta ideeveztem, s szomorkásan szemléltem újra, s újra az éves bérletedet a t2 db kitéphető cetlivel.....oldalt még örülhettem volna, hogy " Lám legalább hozzászólóként meg lettem örökítve "...hiszen rendületlenül villant elém a Saca-hozzászólás !! Nem vigasztalt!

2./ Nem értelek Gúgl - mesterrel összekaptál tán valamin, ? Neked miért nem szól....!! Elmondom neked én nyílván "ífjú-koromra" tekintettel túl sokat is hallottam az " in medias res "- t !!

IGAZ ÁLTALÁBAN MUNKAHELYI ÉRTEKEZLETEKEN, " HOGYASZONGYA":

Na elvtársak akkor "vágjunk a DOLGOK KÖZEPÉBE "....!!! Szóval....s ezt NEKEM (lehet, hogy protekciósan) GÚGL-mester is mondja: SZÓ SZERINTI LATIN FORDÍTÁSBAN, s félreérthetetlenül:

In medias res = A dolgok közepébe (-n) !!!
E-Vita!
Majd ülj közénk és mesélj, "fehérek között egy európai"! :)

A lecsóról először a patkányos rajzfilm jutott az eszembe.
Arról meg a "ratatouille", a francia lecsó.
gourmandula.blogspot.com/2008/08/ratatouille-francia-lecs.html

De a lényeg: Én ezt a "belecsaptak a lecsóba" kifejezést - talán éppen a lecsó köznapi étel volta miatt - a kevésbé művelt népek argójának tartom. És ha jól emlékszem, szállóigeként először a "világ legerősebb emberétől", Fekete Lászlótól hallottam.

De az igazolását Google-mesternél nem sikerült megtalálnom. Sajnos... :)))
e-Vita írta:
"Kinézek az ablakon.
Ragyogóan süt a nap.
Felhőt se látok.
És, esik a hó."

Azt hiszem, erre lehet azt mondani, hogy veri az ördög az elhidegült feleségét... :)))
IDÉZEM: "kunszi: E-Vita!
Majd ülj közénk és mesélj, "fehérek között egy európai"! :)"

Na ezt elfelejtettem mondani, s annyira egyezik a véleményem, hogy gyorsan csatlakozom a NÁLAM SOKKAL ÜGYESEBB és OKOSABB kunszi-hoz!!

Tényleg ez hiányzott olyan nagyon, hogy hiába tért el időnként kicsit a véleményünk (....a te eveződ néha "erősen húzott" számomra túlzottan bal-part felé...),
végülis veled igazi EURÓPAIKÉNT s föleg az ÉN-ÉRTELMEZÉSEMBEN-IGAZI-MAGYAR

(nem pedig turulos, csíkos-csikós-riogatós-maszkban-hamísitott- változata )

EMBER-rel lehetett - s remélem ezután is lesz mód rá, és lehet - SZÓT VÁLTANI!!!

Valóban ide NAGYON PASSZOLNAK a József Attila - féle ÜDVÖZLŐ-szavak!!!
E-Vita és kunszi !! Kérlek benneteket ne küldjetek az "ajtó mögé"....ahol a fogadatlan prókátorok helye van!

Én most a Gúgl-mester prókátora vagyok itt!!!:

Én ugyanis mind a "lecsós" változatot ( szleng a magyar nyelvben, használata....stb...stb...)

Mind pedig az " in medias res " -t megtaláltam......Wikipédiás, millió utalás ....stb alakjában!!!

Most jó lenne azt a következtetést levonni, hogy " hej-haj ez a SACA milyen egy csuda-okos-leányzó......"....de SAJNA !!!! EZ NEM NAGYON ÜLNE MEG--......."a valóság talaján" ....!!!!
@SACA: e-Vita szerintem nem baloldali...
Talán inkább egyszerűen csak humanista. ;)

Saca, ha Te megtaláltad a Google-ban a lecsós szállóigét, akkor légy szíves, ne hagyj bennünket a bizonytalanságban! :)

A szleng egyébként ugyanazt jelenti, mint az argó, amit én a korábbi hozzászólásomban írtam.

De itt a kérdés az volt, hogy ki mondta ezt először, honnan van a szállóigévé vált mondat?
Ha megtaláltad, akkor áruld el: Havas Henrik? Hofi Géza? Orbán Viktor? Vagy netán Fekete László???
Hihi... :))))
Annyi volt, hogy a magyar szleng szerint azt jelenti miszerint......stb!!! Ma már szállóige..! Hivatkozás, hogy ki használta először....az nem volt!
Most viszont EZT AMIT ITT IROK MÁR NEM TALÁLOM :( :( !!!.....viszont az e-Vita blogjára (elsőként) majd meg még ezer más használatra utalnak!
C'est la vie !
Még valami.....nem szeretnék ebbe a bal-jobb-oldaliságba belemenni! DE !!!!
Volt nekünk itt e-Vita-val egy párbeszédünk ahol ő egyenesen felvállalta "baloldaliságát".....az én véleményem szerint ez az oldal ma már nem létezik (mint ahogy jobb-oldaliság sem) s akkor egyeztünk ki ..... " Egyik part és másik part"......fogalmakban! Akkor hoztam én fel a SZIGET...-emet a két part között!!
@SACA: Most már végképp zavarban vagyok. Mit jelenthet a szlengben, azaz a zsargonban a "lecsóba csapni"?
Pl. igen kellemetlen, amikor a pici unoka etetéskor belecsap a főzelékbe.
Szerintem, érzésem szerint ez is egy "kellemetlen" dologgal való foglalkozás elkezdését jelentheti. :)

A bal- és jobboldali beskatulyázást meg értelmetlennek tartom. Vannak rendes és "rendetlen" emberek.
Szerintem nem is tartozik ide... ;)
A szlengben a zsargonban,az argo-ban.....azért ezek között szerintem van árnyalatnyi különbség - nem teljes a jelentésbeni átfedés - " a csapjunk a lecsóba ".....egyértelmü!!
Nem kanalazgatjuk, szépen széléről kezdve, megfujogatva eszegetjük, hanem....:
IN MEDIAS RES ......vágjunk a dolgok közepébe!

Vagyis nem járjuk körül a témát, nincsen bevezető....."vágjunk a lecsóba".....!!!

A bal és jobboldali "beskatulyázás".....kérdése, még a korábbi tüntetések valami (illetve valaki) ellen és mellett kérdésében vetődött fel, s e-Vita ragaszkodott hozzá, hogy VALAHOVÁ TARTOZNI KELL, !

Ő egyértelműen ebben felvállalta a baloldaliságát!

A párt, vagy part és Sziget.....kérdéseket meg még akkor tárgyaltuk!

Azt, hogy e-Vita humanista.....ez PLUSZ !!! S ez nem feltétlenül a balpartiságához kötődik!
Na, hogy ha ő nem szól semmit a szekértáborba soolása ellen, akkor én sem szólok többet. ;)
Röstellem, hogy ennyire elhagyagolom az én hűséges kommentezőimet, de mire írni kezdenék, már aktualitását is veszti... leterít az események pergőtüze. Na meg hogy érdemes-e bármit is csinálni mostmár... hadiállapotban hallgatnak a múzsák... Nem is tudom, mit tegyek, érdemes-e látni, szólni, élni...
Hát, hogy mi is vagyok: baloldali, humanista, vagy egyéb, nehéz kérdés. Pláne, hogy momentán se magyar jobboldal, se baloldal nincs. Mindenesetre előbb ezek definícióját kéne tudni, hogy esélyem lenne besorolni magamat. Hát, pl. erről is lehetne értekezni. Ehelyett összeaggódom magam az ország szélsőjobbkézre kerülésén.

Pontos idő, Budapest

Friss kommentek

Frissekhez gyorskapocs

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
süti beállítások módosítása