Egy informatikai szolgáltatás esetében vajon melyik lehet igaz:
- ők sincsenek tisztában az "információ" fogalmával
- a marketingszempontok magasabb prioritásúak annál, mint hogy a meglévő ügyfeleiket minél hatékonyabban tájékoztassák egy akut műszaki problémáról:
A felületet a standard, ritkán változó elemek uralják, mozgó reklámkütyük próbálják elterelni a konkrét információt gyorsan meglelni akaró ügyfél figyelmét. Egy netpolgár persze siet, első, (esetleg második) ránézésre nem talál semmit arra nézvést, hogy vajon miért is nem tudja elérni a leveleit, ezért feltárcsázza a 1213-at, ahol persze a szokásos, borzalmasan körülményes telefonos menürendszerbe botlik, esetünkben szerencsére nincs sok ága-boga, ügyfél haja már ágaskodni kezd, midőn az automatika rákezd a fülébe zenélni, de még mindig szerencsés, ügyfél még mindig hamarabb célba ér, mire a legeldugottabb, ám számára legfontosabb aktuális infót a weboldalon meglelné, további szerencse, hogy egy szimpatikus-udvarias-kellemes férfihang tájékoztatja a műszaki fennforgásról, továbbá előzékenyen közli a weboldulok rejtett zugát, ahol vonatkozó infó szintén megtalálható. Ügyfél nem győz örülni, bár továbbra is óg-móg, amiért az őt legjobban és leggyorsabban érdeklő infót ilyen eldugott helyre rakják, és amiért e szép új világban a csilivili reklámok, marketingelemek sokkal fontosabbak annál, mint sem a meglévő (már "megfogott") ügyfelek szempontjait maximálisan figyelembe vennék.
Ügyfél megerősödik hitében: kevesebb munkával jár az agresszív marketinggel elkábítani-levadászni új ügyfeleket, mint a meglévőket minél jobban kielégíteni. Utóbbiak egy idő után úgyis beletörődnek az "eszi-nem-eszi" szolgáltatásba, nem vállalják a szolgáltatóváltás újabb maceráját, no meg a többi is csak ilyen. Egy újabb idő után pedig már olyanná válik, amilyenné a szolgáltatók formálni akarták: fel sem merül benne, hogy jobbat is kaphatna.
Hab a tortán: egyébként ügyfél még mindig ezt a szolgáltatót tartja jobbnak a többihez képest.