Meleg van. Tavaszi nyár májusban.
Mit nyár! Kánikula, 30+ fokos.
Felszállok a 11-es buszra.* A zárt térben persze, hogy még melegebb van, nyitott ablakok dacára. Kedvenc állóhelyemet elfoglalom, középen, az ablak-korlát mellett. Furcsát érzek. Alulról, lábam felől dől a meleg rám. Ez mégse lehet üvegházhatás. Tapizom a fűtőtestet. Meleg. Nem kicsit, nagyon! Mondhatjuk: forró! Lehidalnék a döbbenettől, ha nem sorozatosan tapasztalnám a telet váltó nyári rekkenőben, hogy a BKV, kitartóan hangoztatott nehéz anyagi helyzete dacára, teljes gőzzel fűti a nap által már 30 fokra hevített utcai és belső teret.
Érdekelne: miért ne higgyem, hogy ez az adófizetők ill. az utasok pénzének a pazarlása, ill. az utasok kínzása? Ha valaki megtisztelne a válasszal, megköszönném.**
__________________________________________
E fenti kis írásocskámat elküldtem a Metro(pol)*** újság Posta rovatának, hátha megjelentetik az utazóközönség okulására (alkalmasan méretezve-tömörítve a mondókámat, hogy még csak ne is kelljen nekik "beszabni", megkurtítani). De nem. És mert ez már nem az első ilyen, a BKV-t nem dicsérő levelem, amely közérdekűnek is mondható, melyek egyikét sem jelentették meg, hajlok arra a gyanúra, hogy a Metro(pol) számára valamiért a BKV Szent Tehén. Végül is megértem: a BKV valószínűleg üzleti partner a Metro(pol) újság terjesztésében. Nos, talán ennyit a (bármely) média függetlenségéről. Is. Csak legalább ne írnák oda az impresszumba, hogy "független". Még mindig nagyobb erény (lenne) az őszinteség, mint a (deklarált) függetlenség. Amúgy kedvelt lapom a Metro(pol), különös tekintettel ingyenességére, praktikus méretére, tartalmára, és útba esésére. A mindennapos utazás közbeni holt idő hasznosítására ideális.
Természetesen lehetséges, hogy írástudásilag nem vagyok elég tehetséges ahhoz, hogy méltóak lennének a szövegeim nyomtatott formában való megjelenésre. Így hát marad a (még) valóban szabad, független felület(nek tűnő) web, blog. Bár ez nem jut el annyi emberhez, mint amennyit érint a dolog. No de hát mit tehetnénk?
__________________________________________
Például:
* 2009.05.11. ~9:35; rendszám: BPO-740
* 2009.05.26. ~9:40; rendszám: BPI-506
** Azóta egy ismerősöm adott egy újabb tippet: mert a nagy melegben sorozatban látunk útszélen, megállókban ledöglött buszokat, (elvontatásra vagy szervizre várva), nem lehetetlen elképzelni, hogy a BKV arra játszik: minél hamarabb menjenek tönkre a buszai, mert lehetséges, hogy valakinek a valakijének a cége jó kis pénzt kasszírozna be új buszok beszerzésére irányuló biznisz során.
*** Korábban már eltűnődtem a Metro(pol) elnevezés változásán itt: Metrók (http://e-vita.blog.hu/2008/08/06/metrok)