Örömmel vettem házigazdáink értesítését, hogy új sablonok készültek a lakók részére.
És hogy közöttük mennyi a szivem szerinti! A fekete(sötét) hátterűeket azonnal figyelmen kívül hagytam - egyrészt rossz hatással van a szemre, olvashatóságra, másrészt a lelkivilágra.
Nem is értem, hogyan lehet csupa majdnem fekete háttérrel rontani az imázst.
De a többi nagyon kellemes a szemnek. Elegáns, kellemes színvilág, harmonikus pasztell árnyalatok, színösszeállítások, semmi rikító, szembeverős tarkaság, és a Desk Diary és az Orange Dirty meg egyszerűen csak kedvesek számomra. Kedvelem a formabontó megoldásokat, ezért a cafatos "keretek" szivem belső csücskeit ostromolják.
A navigációt tekintve jobboldali nézeteim vannak. Úgy vélem, mivel a böngészők csúszkái is jobb oldalon vannak, hát praktikus, ha a weboldal tartalmát érintő navigációs eszközök (menük, elágazások, "bloghu dobozok") is jobboldalon vannak, hogy ne kelljen a képernyő teljes szélességét rendszeresen átszelni az egérrel csak azért, mert ide-oda akarok lapozgatni.
És e jobboldali beállítottságomhoz is e két elsőhelyezett bőr pompásan illeszkedik.
A nyertes egyértelműen a Orange Dirty. Fantasztikusan zseniális. (Vagy fordítva.) Bár a jobbfelső sarokban az a kis romantikus motívum valahogy mintha kilógna a bőr racionális imázsából, és az én ízlésvilágomból, de talán épp ez adja meg a bukéját neki. Egy kis meghökkentő kilógás csak fűszerezi a dolgot. No meg biztosan megvariálható a netakrobatikus képességekkel rendelkező lakótársak számára (lásd: sablonszerkesztés). Bár, a házigazdák épp ezt nem ajánlják szerkeszteni. Na de így is jó. De azért még ehhez is szükséges lenne némi egyedivé varázsolás, hiszen hogy néz az ki, hogy minden ember (blogger) egyedi, a blogbőr meg egy a többtucatból?
Bármennyire tetszik, az átállás ellenében van némi marketing szempontom: már meglévő, bejáratott felületet nem szerencsés tök új ruhába öltöztetni. Bár manapság nagy divat, hogy mindent havonta, évente átöltöztetnek: átszineznek, átneveznek, átlogóznak (óriási költségekkel): bolti polcokat, cégeket, termékeket, szolgáltatásokat - én e téren már csak konzervatív maradok.
Üzleti célú átfestésekre persze van racionális magyarázat: az ügyfelek hülyének tekintése. Ha már nem tudják tovább elég jól megetetni velük a rossz termékeket, szolgáltatásokat, akkor hopsz: higgyék azt, hogy most egy új(nak látszó) céggel kerülnek (újnak látszó) kapcsolatba, és az "új seprő jól/jobban/ seper" köznépi hiedelmére joggal alapozva a botor ügyfelek nagyobb lendülettel vásárolnak, rendelnek. Ugyanattól a cégtől, ugyanolyan rossz (netán rosszabb), csak más ruhába öltöztetett terméket, szolgáltatást. Egy darabig. Aztán megint jön az új ruhába öltöztetés.
De a blog.hu szolgáltatása eddig még mindig üdítő kivételnek tűnik e szép új világban.
Reménykedem, hogy ez sokáig így marad.
És, kedves Házigazdák: ez valóban egy kedves karácsonyi meglepi. Viszonzásul ezt a véleményemet tudom nektek felajánlani :-)