HTML

Bejegyzések


Új bőr

2008.12.07. 12:29 :: e-Vita

Örömmel vettem házigazdáink értesítését, hogy új sablonok készültek a lakók részére.

És hogy közöttük mennyi a szivem szerinti! A fekete(sötét) hátterűeket azonnal figyelmen kívül hagytam - egyrészt rossz hatással van a szemre, olvashatóságra, másrészt a lelkivilágra.

Nem is értem, hogyan lehet csupa majdnem fekete háttérrel rontani az imázst.

De a többi nagyon kellemes a szemnek. Elegáns, kellemes színvilág, harmonikus pasztell árnyalatok, színösszeállítások, semmi rikító, szembeverős tarkaság, és a Desk Diary és az Orange Dirty meg egyszerűen csak kedvesek számomra. Kedvelem a formabontó megoldásokat, ezért a cafatos "keretek" szivem belső csücskeit ostromolják.

 

A navigációt tekintve jobboldali nézeteim vannak. Úgy vélem, mivel a böngészők csúszkái is jobb oldalon vannak, hát praktikus, ha a weboldal tartalmát érintő navigációs eszközök (menük, elágazások, "bloghu dobozok") is jobboldalon vannak, hogy ne kelljen a képernyő teljes szélességét rendszeresen átszelni az egérrel csak azért, mert ide-oda akarok lapozgatni.

És e jobboldali beállítottságomhoz is e két elsőhelyezett bőr pompásan illeszkedik.

 

A nyertes egyértelműen a Orange Dirty. Fantasztikusan zseniális. (Vagy fordítva.) Bár a jobbfelső sarokban az a kis romantikus motívum valahogy mintha kilógna a bőr racionális imázsából, és az én ízlésvilágomból, de talán épp ez adja meg a bukéját neki. Egy kis meghökkentő kilógás csak fűszerezi a dolgot. No meg biztosan megvariálható a netakrobatikus képességekkel rendelkező lakótársak számára (lásd: sablonszerkesztés). Bár, a házigazdák épp ezt nem ajánlják szerkeszteni. Na de így is jó. De azért még ehhez is szükséges lenne némi egyedivé varázsolás, hiszen hogy néz az ki, hogy minden ember (blogger) egyedi, a blogbőr meg egy a többtucatból?

 

Bármennyire tetszik, az átállás ellenében van némi marketing szempontom: már meglévő, bejáratott felületet nem szerencsés tök új ruhába öltöztetni. Bár manapság nagy divat, hogy mindent havonta, évente átöltöztetnek: átszineznek, átneveznek, átlogóznak (óriási költségekkel): bolti polcokat, cégeket, termékeket, szolgáltatásokat - én e téren már csak konzervatív maradok.

Üzleti célú átfestésekre persze van racionális magyarázat: az ügyfelek hülyének tekintése. Ha már nem tudják tovább elég jól megetetni velük a rossz termékeket, szolgáltatásokat, akkor hopsz: higgyék azt, hogy most egy új(nak látszó) céggel kerülnek (újnak látszó) kapcsolatba, és az "új seprő jól/jobban/ seper" köznépi hiedelmére joggal alapozva a botor ügyfelek nagyobb lendülettel vásárolnak, rendelnek. Ugyanattól a cégtől, ugyanolyan rossz (netán rosszabb), csak más ruhába öltöztetett terméket, szolgáltatást. Egy darabig. Aztán megint jön az új ruhába öltöztetés.

 

De a blog.hu szolgáltatása eddig még mindig üdítő kivételnek tűnik e szép új világban.
Reménykedem, hogy ez sokáig így marad.

És, kedves Házigazdák: ez valóban egy kedves karácsonyi meglepi. Viszonzásul ezt a véleményemet tudom nektek felajánlani :-)

komment

Címkék: blog it szoftver web blogszolgáltatás fogyasztói társadalom hellókarácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://e-vita.blog.hu/api/trackback/id/tr50809072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nem vitáznék a házigazdával, de pontosan a fehér/világos sablonok rontják a szemet és az olvashatóságot, a monitorról nem is beszélve :o)
ez inkább ízlés kérdése, és nem imázs rombolás, tessék szétnézni más blog szolgáltatónál...
egy hír legyen objektív...
tényleg jó az narancs mocsok nekem is tetszik
de ahogy látom mégse használod :D
amitlatok! Ha elolvastad volna a blogcikkemet, akkor tudnád, miért nem használom. Egyelőre. És mert a cikkben már leírtam, ezért nem ismétlem meg kommentben is.
"Narancs mocsok" - jó név. Azt azért nem értem, miért nem lehet a bőröknek magyar nevet adni egy magyar szolgáltatónál. Pedig magyarul sokkal jobban hangzik.
peavey! Szerintem meg tévedsz! Kérdezz meg egy gyengébben látót (némileg rövidlátót), vagy menj messzebb a monitortól. Nem véletlenül alakult ki a papíralapú olvasásnál a fehér(világos) alapon fekete (sötét) betű gyakorlata.
Képzelj el egy olyan újságot, ami tök fekete, és fehér rajta a szöveg. Ez kevésbé ízlés, mint inkább a szem biológiai működésének kérdése. Annak, hogy mi a trendi, ritkán van köze a praktikumhoz, objektivitáshoz. Nem más szolgáltatót kell megnézni, hanem szemészeti, webfejlesztői tanulmányokat, ahol én már olvastam erről, és az én "hiedelmemet" támasztják alá.
És mert én pl. rövidlátó vagyok, a szemem sokkal jobban tud fókuszálni a fehér alapon fekete szövegre, mint fordítva. De a neten biztos lehet találni ezt igazoló tanulmányokat.
Más kérdés, ha egy webhely alapvetően művészi, grafikai anyagokra van, ahol nem az olvasnivaló a legfontosabb, hanem egyéb képi, grafikai elemek.
De akár így, akár úgy: egy túlnyomóan sötét, fekete felület az én lelkivilágomat kapásból gyászos érzületbe hozza.
Narancsbőr a legszebb bőr? :)
Vannak itt bőven narancskedvelők...
Hehehe...
Komolyra fordítva, öröm ám, ha egy szolgáltató nem ül pl. a piros-szürke babérjain.
A budapesti köztereseket is leszúrták a honlapjuk sivársága miatt! Hát, van benne valami! :(
Itt megnézhető: www.kozterulet-felugyelet.hu/web/cms/kozter-pub/kezdolap.html

Hasonlít az enyémhez, de én legalább nem vagyok még amatőr sem ezen a területen, és teljesen magamtól, teljesen ingyen csináltam meg azt, ami ott látszik. Vagy nem... :-)
e-vita, megmondom őszintém, mint látási problémával nem küzdő ember nekem kifolyik a szemem a világos oldalaktól pedig igen vissza van véve a monitorom fényereje, ez inkább tapasztalat és mások véleményére alapozott "hiedelmem", nem pedig a felmérések butasága, a trendek meg nem érdekelnek

egyébbként én nem a fekete alapon fehér betűkről beszéltem hanem a világosabb és sötétebb oldalakról ez nagy különbség

nézd meg az enyémet sötét blog de fehér alapon van a szöveg az olvashatóság miatt, de pl nézd meg ezt az oldalt szürke alapon majdnem fehér betűk tökéletesen olvasható és nem bántja a szememet a vakító fehérség a fórumban (a híreket nem én csinálom citromsárgával): www.byospaintball.hu

a papír alapú olvasásról annyit, hogy nem muszáj hozzá ragaszkodni, sokkal kellemesebb környezetben is lehet olvasni a neten a papírra is csak gazdasági okokból alkalmazzák a már megszokott módszert

de aláírom, hogy egy gyengébben látó ezt teljesen máshogy látja és meg is értem

engem sokszor inkább a tartalom keserít el, nem a színe egy oldalnak

szóval úgy érzem kicsit erőss kritika ez mindenesetre a sötétebb témáknak meg a blog.hu-nak, és túl szubjektív, bocs
Köszönöm s példaként említett oldalakat. Megnéztem. Van róluk véleményem. Legközelebb elmondom :-)
ejj de rosszul hangzik ez: Van róluk véleményem :oD
Igen. Máshogy hangzik, hogy: "Van róluk véleményem."
Mert így még van egy kis remény, hogy az nem a legrosszabb.
De ha azt írta volna: "Megvan róluk a véleményem.", bizony már eleve sejtheteő, hogy azt jobb lenne le sem írni. :-)
mikor lesz a "legközelebb"? :o)
Kedves Peavey! Jogos az igény, dehát mindig mindenféle hatalmak kényszerítenek mindenféle küzdelmekre, mint most legutóbb a házigazdáim. Milyen érdekes: a legutóbbi, diktatúraként emlegetett rendszerben nem tapasztaltam a saját bőrömön a diktatórikus vonásokat. Most, e szép új "demokráciában" meg lépten nyomon sújtanak diktátumok, a legkülönfélébb irányokból. Sok van mi különös, de ennél nincs semmi különösebb.
Kunszi véleményét osztom: a "megvan" és a "van" jelentős különbséget tükröz. A "van véleményem" sztem nem negatív kisugárzású, hiszen épphogy pozitív véleményemet is magába fogja. Peavy macoldasok-ja pl. majdben renben van az árnyalatok tekintetében, hiszen a fősáv, ahol a postok vannak, épphogy olyan, amit preferálok: világos alapon sötét betűk. Voltaképpen itt is, mint mindenhol az ördög nem csak a részletekben, hanem az arányokban is lakozik. Ha egy weboldalon a feketeség (sötétség) uralkodik, az nem jó. Pláne, ha a bázis szövegek, a tk. olvasnivalók háttere is sötét.
Tehát sztem a peavey megoldása jó. Ahol nincs olvasnivaló, ott nyugodtan lehet sötétebb a háttér.
Viszont a jobbsávban lévő "technikai" szövegek, főleg a címkék olvashatósa már gondot okoz nekem. Az igazi az lenne, ha a szövegdobozokban is világosabb háttéren sötétebb szövegek lennének.
Igazad van abban, hogy a nagy világos felület se jó igazán. Én az egész blogom hátterét szivesen venném kicsit sötétebbre, de amikor foglalkoztam ezzel, akkor nagyon nehezen tudtam megtalálni olyan árnyalatot, ami összhangban van a többi kékes-szürkés árnyalattal.
Nincs igazán olyan eszközöm, ami a képernyőről felvesz egy színt (colorpicker), majd azt tudnám vele sötétíteni és visszadja a színkódot, amit a css-be bele tudok írni. Keresgéltem ilyen eszközt, de nemigen találtam - egyik csak az egyiket tudja, a másik a másikat. De ha segítesz ilyen eszközt találni, megköszönöm. (lehetőleg ingyeneset)
köszönöm a pozitív kritikát, a "rosszul hangzó" mondatom természetesen vicc volt :o)
a cimkék azért ilyen kicsik mert sok van/lesz belőle de ezekkel a legkönnyebb keresni
megjegyzem még ehhez kapcsolódóan az sem mindegy, hogy egy rövidebb avagy hosszabb bejegyzést olvas az ember az adott oldalon
...

ezt a szín kérdést én úgy oldottam meg, hogy lemásoltam a blogsablont, és azon próbálkoztam, aztán nemgnéztem az eredményt az előnézetre kattintva, ha jó volt bevezettem az eredetin
ha tudod mit hol tudsz beállítani akkor könnyű dolgod van, ha nem akkor érdemesebb megkérdezni a supportot mert különben kell vagy 2 óra mire mindenre rájössz :o)

ezt az oldalt tudnám hirtelen ajánlani ami segíthet a színkódokban:
progkor.inf.elte.hu/html/szinek.htm

de pl a photoshop inygen használható (30nap) és letölthető:
www.adobe.com/
ebből szintén könnyű a színkódokat kinyerni, és 1 hónap csak elég pár szín megtalálására :o)

megj.: ha leveszed a háttérszínt erősíts a hsz betűszínein mert ezeke elég szürkék ami most még jó de sötétebb háttéren nem előnyös

ezt ismered?
bloghusablonok.blog.hu/
pofonegyszerű feltenni, segítenek az alakításban, és mindig gyarapodik vmivel
...
diktatúra:
ez a vadkapitalizmus, de jobb, mintha attól kellene félni, hogy az éjszaka közepén nem hurcolnak e el (10 évre/örökre) mert vmi "csúnyát" írtam egy fórumba/blogba
természetesen ez sem jó de de nincs jobb ami működik is
peavey:köszönöm a javaslatokat. A sablon szerkesztésével nincs különösebb gondom, bár még mindig nem tudom biztosan, hogy mi mit jelent benne (melyik html-elemhez tartozik), ezért néha vaktában lövök, de próbálgatással többnyire meglelem azt, amit kell. Bár jobb lenne, ha a support egy leírást adna róla. Ha meg adott, akkor jól el van dugva - nem találtam még meg. Ja nem, bocsi, ez utóbbi a css-re igaz. A sablon-elemekről van elég jó leírás.

Próbaverziókat csak akkor töltök le, ha tényleg esély van rá, hogy ha megfelel, akkor megveszem. Riktán van szükségem olyan eszközre, ami csak 1 hónapig kell. Ezért köszi, de nem töltöm le a photoshop 30 naposát.
A gimp-pel szemezek már régóta, ideje lesz közeli viszonyt létesítenem vele, sok jót hallok róla.

Sablont váltani nincs szándékomban, erről már írtam itt valahol. Azért köszönöm a sablonkészlet blogcímét, elraktározom. A sablonnál csak nagyon spéci dolgok esetén kell segítség, mint pl. ez a komment-dolog, ahol JS kódba kéne JS taget berakni. Kell, hogy legyen valami trükkje.

Én igazán a főháttér színére gondoltam sötétítést illetően, ami a teljesen kivül van a poston, kommenteken, dobozokon. Vagy azok alatt. A kommentek betűszíne jelenleg se túl jó, mert hogy halványak. Majd megkeresem a releváns css részletet, és megvariálom.
Csak a formai dolgok vannak mindig leghátrébb a prioritási listámon.

diktatúra: igazad van, a fizikai(HW) típusú diktatúránál mégiscsak jobb, ha csak intellektuális, pszichikai, marketing (SW) típusú sújt bennünket.
Azt azonban, hogy ne lenne jobb még ennél is, ami működne, nem lehet állítani, hiszen attól, hogy valaminek a létezéséről nem tudunk, még nem azt jelenti, hogy az nem létezik. Igaz?
ha írsz mailt a supportnak nagyon hamar válaszolnak, és megmondják hol mit tudsz állítani, mert ez az ő "gyári sablonuk", és nem kell kísérletezned
sajna leírás kellene mindhez ha tudni szeretné az ember pontosan, vagy több ismeret, de ez még várat magára

diktatúra:
igaz, ezt már hallottam egyszer: "hogy valaminek a létezéséről nem tudunk, még nem azt jelenti, hogy az nem létezik." (bár akkor ezt egy homárra mondták, és az ufókkal volt összefüggésbe :oD)

egyébbként ott a pont :o) de mikor lesz az?

Pontos idő, Budapest

Friss kommentek

Frissekhez gyorskapocs

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
süti beállítások módosítása