Hm. Érdekes blog-cikkre bukkantan:
Sex sells? "Hétszáz svéd fiatal véleményét értékelték a különféle reklámokról....a fiatal férfiak és nők többsége a nők szexuális tárgyként való ábrázolását összeegyeztethetetlennek tartja az emberi méltósággal."
Hát ez a hökkenés erejével hat rám. És akkor nem értem a reklámcsinálókat. Ez őket nem érdekli?
Csakis az lehet magyarázat, hogy a reklámipar döntései (is) férfikezekben vannak. És ők önző módon maguknak ill. férfitársaiknak csinálnak reklámokat. Hogy nekik maguknak jó legyen.
Ugye jó nekik egyszer, amikor készítik a fotókat, filmeket: nekem senki ne mondja, hogy csak egyszerű munkadaraboknak tekintik a női testet. Élvezkednek bizony, ide a rozsdás bökőt.
Aztán jó nekik soxor, ahányszor csak látják/megnézik a műveiket.
A közvéleményt meg lesz@rják. Miért ne tehetnék?
A fogyasztó úgyis azt vesz, ami van, vagy amire rábeszélik, nem pedig ami jó neki, vagy amire szüksége van.
Mondjuk, van a fenti link alatt pár jópofa (pl. az az egeres), tényleg ötletes.
De felhőtlenebbül tudnám (khm) élvezni (a fotókat), ha mindegyik mellett lenne 1-1, a másik nem testére alapozott reklámfotó. Is.
Részemről szivesen gyűjtenék "A férfiak szexuális tárgyként való ábrázolása" c. témában képeket, tanulmányokat, ilyesmiket. A baj csak az, hogy egyelőre nem találok. Esetleg segíthetne valaki.
Mert ha a (csupasz) férfitest is reklámeszköz lenne, akkor nem zavarna annyira, hogy a női testet ilyesmire használják (ki). Mert az minimum tévhit, hogy a nők számára is csupasz nőkkel kell eladni az árut. Kikérem magamnak, hogy leszbinek tekintsen a reklámipar! Dehát amit férfiak csinálnak (amiben férfiak döntenek), attól mit is várhatunk mást? Nem-e?