A különbség annyi, hogy a szerelem legalább sokkal hamarabb elmúlik, mint a combino sötétsége.
Én nem értem, miért nyafognak egyesek a Combino melegségére.
Hacsak nem SZDSZ-ellenesek, és mint ilyenek, Demszky egyik tárgyiasulásának tekintik a sárga hernyókat.
Nem mondom, a globális felmelegedés hatása a Combinokba is begyűrűzik.
Meleg van, igen.
A combinoban.
Is.
De kényszeres tömegközlekedőként én azt tapasztalom, hogy semmivel sem jobb a helyzet a (régebbi típusú) buszokon, ill. a metrókban.
Különösen a metró tekinthető szauna-szolgáltatónak.
Is.
Pár megálló után már csöpögök.
És ha ezen túlmenően még figyelembe vesszük a rendkivül erős metrószelet, a mozgólépcsők által közvetített huzattal kombinálva, az utazás még túlélőtúraként is feltétlenül alkalmazható: egy erős, hűvös széllel meglökve a vizes utas szervezete lehetőséget kap a hirtelen változásokhoz való alkalmazkodásra.
Ugyanez érvényes az újfajta, légkondis buszokra: kánikula semmi-ruhában is vizesen felszállva a 30+ fokból a 10- fokkal hidegebb járműre.
Gyengébbek hullanak: tüdőgyulladás, meg ilyesmi.
Dehát a BKV is csak olyan, mint az élet: az erősebbet állva hagyja, a gyenge meg kidől. Jó szolgálatot téve ezzel az emberiség természetes szelekciójának ügyében. Mely emberiség egyébként is túlzott számosságú, mint tudjuk.
A combino, ha megy, akkor azért a nyitott (bár kicsi) ablakokon képes annyi levegőt beáramoltatni, s ezáltal egy kis légmozgást biztosítani, amely a hőguta ellen azért segít. Másrészt az utasok kisebbik hányada utazza végig az egész távot, nagyobb része csak pár megállót megy. 5-10 percet meg csak oxigén nélkül nem lehet bírni, de minden mást lehet nélkülözni ennyi ideig.
Nem mondom, egy kis tuning jól jönne: nagyobb ablakok, esetleg a szellőztető rendszer hatékonyabbá tétele.
E megoldásokon a BKV dolgozik - nagyon helyesen: "a 2006-os, a 2007-es és a 2008-as pályaszámú Combinón különböző szellőzési- és léghűtési rendszereket állítanak az utasok kényelmének szolgálatába".
És ime: még az utasok szavazatait is várják.
Nekem egy másik bajom van a combinokkal: sötétek. Ezáltal a BKV a combinokkal a kultúra, a műveltség ill. az információs társadalom ellen hat: hiszen útközben mi más hasznosat lehetne tenni, mint olvasni?
A szürkeállomány utazás közben parlagon hever.
Ezen csak olvasással lehet segíteni.
Az ember nem is hinné, hogy 5-15 perc alatt mennyit lehet elolvasni-tanulni: napi- és hetilapot, kerületi újságot, üzletek szórólapjait, folyóiratot, szakmai kiadványokat, ismeretterjesztő kiadványokat, de akár szépirodalmat - novellákat, regényt, verset is.
Mindennek dacára, ha választani kellene: szerelem, vagy combino - én az utóbbit választanám.